Walczymy o plac zabaw!

Do wygrania jest jedyny w swoim rodzaju plac zabaw o wartości 250 000 zł. NIVEA już po raz siódmy buduje wyjątkowe podwórka w całej Polsce. Do tej pory powstało ich już 160, a wśród nich jedno u naszych sąsiadów, w gminie Wilga. W tym roku zgłosiliśmy do akcji lokalizację w Sobieniach-Jeziorach przy ul. Lipowej. Wybór lokalizacji jest podyktowany wymogami programu – min. 400m2 wolnej powierzchni i tytuł prawny do działki. W ubiegłych latach nie udało się zebrać w konkursie wystarczającej liczby głosów, więc teraz wszystkie ręce na pokład. Wspólnymi siłami na pewno damy radę Jak głosować? Wejdź na stronę: https://podworko.nivea.pl/…/lokali…/214-sobienie-jeziory zarejestruj się wypełniając formularz (niezbędny adres e-mail), wyszukaj lokalizację w Gminie Sobienie-Jeziory. CODZIENNIE oddawaj po jednym głosie, zachęć znajomych do głosowania. Głosować można do 15 lipca br. 

Może Ci się również spodoba

5 komentarzy

  1. dziecinowianin pisze:

    Około 15:30 dnia 27.07.2021 próbowałem wysłać skargę (wniosek) z poniższą treścią do PKP PLK, ale pojawił się komunikat „HTTP Status 500 – Internal Server Error” 🙁 Poniżej treść tego wniosku:

    „Uważam, że nazwa przystanku kolejowego na linii kolejowej nr 12 znajdującego się w gminie Sobienie-Jeziory zdecydowanie powinna zostać zmieniona z „Warszówka” na „Dziecinów”, ale chciałbym, aby koszt takiej zmiany był jak najmniejszy, wolałbym też, aby gmina Sobienie-Jeziory nie musiała ponosić kosztów z nią związanych, a jeżeli musiałaby ponosić, to aby były one jak najbardziej zminimalizowane.

    Uważam, że obecne nazewnictwo jest bardzo krzywdzące dla miejscowości Dziecinów (a przystanek znajduje się na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów, nie Warszówka), można byłoby powiedzieć, że nazwa przystanku została przed kilkudziesięciu laty jakby „skradziona” Dziecinowowi, który po przywróceniu kursów pasażerskich przez przebiegający przez gminę Sobienie-Jeziory odcinek LK 12 może znacznie się rozbudować w kierunku wschodnim i nowa zabudowa może sięgnąć terenów przystanku kolejowego.

    Nazwa przystanku Warszówka mogła zostać wprowadzona w związku z faktem, że fragment obrębu Dziecinów, na którym się on znajduje, był położony bliżej zwartej i ciągłej zabudowy miejscowości Warszówka, a nie Dziecinowa, mimo położenia na terenie obrębu geodezyjnego Dziecinów (w przypadku rozbudowy Dziecinowa w kierunku wschodnim ten argument za nazwą „Warszówka” może zniknąć). Warszówka jest mniejszą miejscowością niż Dziecinów, zarówno pod względem liczby mieszkańców (ma około dwa razy mniejszą liczbę ludności), jak i wielkości obrębu geodezyjnego, w dodatku nie jest ona siedzibą gminy (na LK 7 Warszawa – Dorohusk we wsi Karpiska znajduje się przystanek o nazwie „Kołbiel”, a we wsi Wola Rębkowska stacja o nazwie „Garwolin”, ale Karpiska mają znacznie mniejszą liczbę mieszkańców, niż Kołbiel, podobnie jest w przypadku Woli Rębkowskiej i Garwolina (w dodatku sporo zabudowy mieszkalnej znajdującej się na wschód od tych przystanków, a więc bliżej miejscowości gminnych Kołbiel i Garwolin, należy do miejscowości Karpiska i Wola Rębkowska, co jest zgodne z nazwami obrębów geodezyjnych; w obrębie Dziecinów zaś tuż na południe od przystanku mającego obecnie nazwę „Warszówka” znajdują się dwa domy należące do sołectwa Warszówka, mimo tego, że pozostałe domy mieszkalne należące do tego sołectwa znajdują się co najmniej ok. 900 m dalej na wschód).

    Chciałbym, aby zmiana nazwy przystanku (na którym obecnie (na dodatek od dawna) nie zatrzymują się pociągi pasażerskie i który jest w złym stanie technicznym) nastąpiła jak najszybciej, przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę dotyczące modernizacji linii Skierniewice – Łuków, które to złożenie wniosku ma, według informacji znalezionych w Internecie, nastąpić jeszcze w 2021 roku, aby w dokumentach związanych z realizacją inwestycji związanej z przebudową LK 12 pojawiała się nazwa przystanku „Dziecinów” zamiast „Warszówka”.

    Nie chciałbym, aby doszło do sytuacji takiej, jak w przypadku zmiany nazwy przystanku „Pożóg” na „Końskowola” na linii nr 7 (Warszawa – Lublin- Dorohusk) na wschód od Puław, gdzie gmina za zmianę nazwy musiała zapłacić ponad 20 tys. złotych, przy czym postulat zmiany nazwy „Pożóg” na „Końskowola” pojawił się znacznie wcześniej, niż rozpoczęcie przebudowy tamtejszego odcinka LK 12. Wydaje się, że w tym przypadku koszty zmiany nazwy przystanku mogłyby być mniejsze, gdyby wcześniej podjęto odpowiednie rozwiązania prawne zmierzające do zmiany nazwy przystanku kolejowego „Pożóg” na „Końskowola”.

    Mam też pytania:
    – ile (przynajmniej orientacyjnie) mogłaby kosztować zmiana nazwy przystanku położonego w obrębie geodezyjnym Dziecinów (z „Warszówka” na „Dziecinów”)?
    – ile kosztowałoby rozebranie obecnego przystanku Warszówka, a zwłaszcza ile kosztowałaby budowa pojedynczego nowego przystanku kolejowego na LK 12 „od podstaw” (np. przy drodze wojewódzkiej nr 801)?
    – kiedy mają się skończyć prace projektowe związane z planami przebudowy LK 12 i kiedy mają rozpocząć się roboty budowlane w związku z tą przebudową?”

  2. dziecinowianin pisze:

    Dziękuję za umieszczenie komentarza na stronie oraz za poparcie dla sprawy przystanku kolejowego Dziecinów!

    Myślę, że sama zmiana nazwy przystanku kolejowego z „Warszówka” na „Dziecinów” może być bardzo tania, tysiące razy mniej kosztowna niż budowa wiaduktu nad LK 12 w ciągu DW 801 (swoją drogą, brak wiaduktu w Dziecinowie już teraz wygląda „dziwnie”, a gdyby nie było dwupoziomowego przejazdu kolejowego po przebudowach LK 12 i DW 801 w Dziecinowie, to byłby to już duży absurd). Wiadukt może kosztować ok. 15 mln zł albo i więcej, niestety… Dla Dziecinowa sprawa nazwy przystanku jest zdecydowanie „warta świeczki”, jest to linia międzynarodowa, a w pociągach Kolei Mazowieckich, które mogą jeździć po przebudowie LK 12 już za kilka lat przez Dziecinów, mogą być mówione nazwy poszczególnych przystanków… Fajnie byłoby słyszeć „następna stacja: Dziecinów” zamiast „następna stacja: Warszówka”. Nazwa przystanku jest bardzo ważna dla prestiżu, sławy, rozpoznawalności miejscowości Dziecinów.

    W linii prostej będzie i tak bliżej do przystanku w Dziecinowie z większości obszaru Warszówki (przy drodze powiatowej z Warszawic do Całowania) – ok. 1,1 km, niż z Dziecinowa (którego większość zabudowy obecnie znajduje się na zachód od DW 801 – środek terenów przystanku kolejowego znajduje się aż o ok. 1,9 km na wschód od obecnego przejazdu kolejowego w ciągu DW 801). Warszówka więc nie będzie mieć tak źle, przystanek będzie względnie niedaleko Warszówki, niech więc Warszówka nie narzeka, że zabieramy jej nazwę przystanku, de facto niewarszówieckiego przystanku 🙂

    Do odnowionego przystanku kolejowego ma prowadzić droga asfaltowa (na działce nr 187, która ma 7 m szerokości) biegnąca od DW 801 w Dziecinowie, słyszałem o planach wyasfaltowania mającej grubo ponad 1,5 km drogi od DW 801 do okolic przystanku kolejowego (do „piątej przecinki”, drogi od Warszawic (w tym szkoły podstawowej) do przystanku kolejowego w północno-wschodnim Dziecinowie). Ta droga do wyasfaltowania zaczyna się pomiędzy działkami, na których stoją domy o adresach Dziecinów 46 i Dziecinów 46A. Niestety, droga ta jest bardzo wąska, między płotami tamtejszych posesji czy płotem a budynkiem jest zaledwie ok. 5 – 6 m (na dodatek jeszcze bliżej środka tej drogi stoi słup energetyczny). Na drogę „o przyzwoitej szerokości” (taką, żeby dwa samochody mogły się minąć bez zatrzymywania się) i chociażby dość wąski chodnik jest tam raczej za wąsko 🙁 Za drugą przecinką, na południe od tej drogi znajduje się duże gospodarstwo szklarniowe.

    Jak będzie przystanek w Dziecinowie, to może dobrze byłoby, gdyby docierały do niego jakieś autobusy? Od tego przystanku do DW 801 jest ok. 2 km, a do drogi Warszawice – Całowanie ponad 1 km (przy czym więcej autobusów jeździ przez Dziecinów i Piotrowice po DW 801) – a więc do przystanków autobusowych jest tam daleko 🙁 Osoby mające samochód łatwo sobie poradzą (ma być też wyasfaltowana droga z Warszawic, ta biegnąca od okolic spółdzielni i dawnej mleczarni w Warszawicach przez okolice szkoły podstawowej, most na Kanale Warszawickim i północną część Warszawic nazywaną Brzezinkami aż do przystanku kolejowego, przebiegająca przez wschodnią część Dziecinowa nazywaną Strugami, jest ona jakby „piątą przecinką”). Myślę, że mogą też wyasfaltować drogę od przystanku kolejowego do Warszówki (do drogi powiatowej przy granicy z Całowaniem w Warszówce), aby ułatwić dojście czy dojazd do odnowionego przystanku od strony Całowania i Warszówki.

    Ciekawe, czy gdy będą modernizować LK 12, to zrobią drogi (zwłaszcza asfaltowe) na południe i północ od torów między DW 801 w Dziecinowie a drogą Warszawice – Całowanie w Warszówce. Szczególnie przydatna byłaby droga od DW 801 do przystanku w Dziecinowie biegnąca na południe od torów, która byłaby dobra dla mieszkańców Piotrowic (na północ od torów jest kilkuhektarowy las na odcinku ponad 250 m wręcz przylegający do terenów kolejowych, więc zimą ludzie mogliby bać się iść przez las od przystanku do Piotrowic), uważam, że ta droga przy torach powinna mieć co najmniej 6 m szerokości i chodnik, albo jeszcze lepiej ciąg pieszo-rowerowy, na południe od tej drogi z biegiem czasu mogłoby powstać mnóstwo zabudowy mieszkaniowej czy usługowej na kilkudziesięciu hektarach! Tereny te byłyby pomiędzy DW 801 a przystankiem kolejowym, z którego można byłoby dojechać do centrum Warszawy. Intensywne rozbudowanie się Dziecinowa, a także Warszówki (oby w swoim obrębie geodezyjnym 🙂 ) i Całowania na terenach położonych względnie blisko przystanku kolejowego mogłoby „dostarczać” wielu pasażerów pociągom jadącym z Pilawy przez Górę Kalwarię do centrum Warszawy i czynić kursowanie pociągów pasażerskich przez Dziecinów bardziej opłacalnym!

    Dodam, że we wsi Karpiska, na terenie obrębu geodezyjnego Karpiska, w gminie Kołbiel znajduje się przystanek kolejowy o nazwie Kołbiel i na wschód od tego przystanku (a więc bliżej Kołbieli) jest dużo zabudowy wsi Karpiska, z adresami Karpiska xx. Kołbiel jest większą miejscowością od Karpisk, jeśli chodzi o liczbę mieszkańców, w dodatku jest siedzibą gminy, w której znajduje się dość niewielka, niegminna wieś Karpiska. Analogiczna sytuacja jest z przystankiem Garwolin na terenie obrębu Wola Rębkowska, na wschód od którego (a więc bliżej Garwolina) znajduje się mnóstwo zabudowy wsi Wola Rębkowska. Garwolin jest siedzibą gminy (i nawet powiatu), a Wola Rębkowska jest wsią niegminną (chociaż jest to spora miejscowość). Nazwy przystanków Kołbiel zamiast Karpiska i Garwolin zamiast Wola Rębkowska jeszcze jakoś można uzasadnić, ale w przypadku Dziecinowa i Warszówki analogiczne zależności nie zachodzą i nawet wychodzi, że przystanek powinien nazywać się Dziecinów (a więc tak, jak obręb geodezyjny, na terenie którego leży), a nie Warszówka, ponieważ Warszówka jest mniej ludną wsią niż Dziecinów, obręb Warszówka jest mniejszy od obrębu Dziecinów i Warszówka nie jest miejscowością gminną (w przeciwieństwie do Kołbieli czy Garwolina). Wychodzi nawet na to, że zabudowania o adresach: Warszówka 80 i Warszówka 81 wręcz powinny kiedyś zmienić adres na dziecinowski, bo leżą na terenie obrębu Dziecinów i w przyszłości zwarta zabudowa Dziecinowa może rozciągać się od terenów na zachód od LK 12 po przystanek kolejowy obecnie zwany Warszówka i zniknie argument za przynależnością tych dwóch domów do sołectwa Warszówka związany z tym, że z terenu, na którym one leżą, bliżej jest do zwartej i ciągłej zabudowy Warszówki niż do zwartej i ciągłej zabudowy Dziecinowa. Obręby Dziecinów i Warszówka mają nawet naturalną granicę w postaci cieku, przy którym są dość wilgotne tereny (które mogą być wykorzystywane jako łąki czy może i pastwiska). Warszówka ma ponad 100 ha w zachodniej części swojego obrębu geodezyjnego, które są położone blisko przystanku kolejowego, więc i to sołectwo może znacznie zwiększyć swoją liczbę mieszkańców po „uruchomieniu” odjazdów pociągów pasażerskich z przystanku Dziecinów. Utrata nazwy przystanku kolejowego, a ewentualnie może także adresów dwóch domów, nie powinna być jakąś tragedią dla miejscowości Warszówka 🙂

  3. dziecinowianin pisze:

    Poruszę temat co prawda niezwiązany z tym postem, ale według mnie bardzo ważny, jeśli chodzi o przyszłość sołectwa Dziecinów oraz jego okolic. Przebiegająca przez Dziecinów linia kolejowa nr 12 Skierniewice – Łuków, stanowiąca kolejową tranzytową obwodnicę Warszawy, ma być przebudowywana, inwestycja może zacząć się w najbliższych paru latach. Na terenie obrębu Dziecinów ma być „odnowiony” znajdujący się od kilkudziesięciu lat przystanek kolejowy, który, pomimo tego, że leży na dziecinowskiej ziemi, nie ma nazwy Dziecinów, a nazwę Warszówka (wsi położonej ok. 1 km na zachód od tego przystanku, w innym obrębie geodezyjnym, co sam przystanek). Uważam, że należy gorąco zabiegać o to, żeby trochę zainwestowano w nazwę przystanku kolejowego i zmieniono ją na zgodną z tym, w jakim obrębie znajduje się przystanek i sąsiadujące z nim działki. „Fajnie” by było, gdyby przez lata pasażerowie pociągów z Warszawy przez Piaseczno i Górę Kalwarię w kierunku Pilawy przejeżdżały przez przystanek o nazwie Dziecinów… W okolicy przystanku kolejowego, we wschodniej części obrębu Dziecinów, może powstać bardzo dużo nowych domów mieszkalnych, dla setek nowych mieszkańców gminy, obrębu Dziecinów i (oby!) sołectwa, miejscowości Dziecinów. Niestety, dwa domy znajdujące się tuż obok dziecinowskiego przystanku o (oby nie także po przebudowie) niedziecinowskiej nazwie mają adresy Warszówka 80 i Warszówka 81, co grozi tym, że adresy nowych domów powstających na ziemi Dziecinowa w pobliżu przystanków nie byłyby dziecinowskie (skoro od tylu lat są przy tym przystanku domy należące do sołectwa Warszówka) i tak nasza miejscowość straciłaby SETKI MIESZKAŃCÓW na rzecz „obcego” sołectwa, które (nie chodzi tu o konkretnych ludzi, ogół mieszkańców Warszówki) „okupuje” północno-wschodnią część Dziecinowa, północno-wschodnią część „naszego” obrębu geodezyjnego Dziecinów! Przypuszczam, że po przywróceniu ruchu pasażerskiego zabudowa Dziecinowa może sięgać znacznie dalej na wschód od DW 801, osiągając okolice przystanku kolejowego oddalonego o ok. 1,7 – 2,1 km od obecnego przebiegu DW 801 (np. za trzecią czy czwartą przecinkę (albo i dalej), zwłaszcza na terenach bliżej linii kolejowej). Przystanek kolejowy dający bezpośredni dojazd do Warszawy byłby „magnsesem” przyciągającym nowych mieszkańców do Dziecinowa (i pewnie także do zachodniej części obrębu Warszówka, leżącej za ciekiem rozgraniczającym obręby Dziecinów i Warszówka, który znajduje się kilkadziesiąt (ok. 80) metrów za wschodnim skrajem peronu w stronę Skierniewic (wschodniego peronu, dla jadących w kierunku zachodnim)). Jeżeli Warszówka ma się rozbudowywać, to niech robi to na terenie obrębu geodezyjnego Warszówka, a nie na terenie Dziecinowa!!!

    Przystanku kolejowego przy DW 801 raczej na pewno nie będzie, bo trzeba byłoby wyznaczyć pod niego oraz związaną z nim infrastrukturę nowe tereny w bardziej zachodniej części Dziecinowa, Warszówka, południowe Całowanie a nawet północne Warszawice miałyby znacznie gorsze dojście do nowego przystanku (a na terenie gminy Sobienie-Jeziory zapewne będzie tylko jeden przystanek kolejowy i opłaca się wybudować tylko jeden przystanek kolejowy), na dodatek obecny przystanek znajduje się blisko kilkudziesięciu hektarów gruntów w Dziecinowie, które lata temu wykupiła spółka Włodarzewska SA (która, co prawda, zbankrutowała parę lat temu) i gmina Sobienie-Jeziory może chcieć przeznaczyć te tereny pod zabudowę mieszkaniową (można byłoby na nich postawić ponad 100 nowych domów jednorodzinnych dla setek mieszkańców gminy), obecna lokalizacja znacznie zwiększyłaby także atrakcyjność pod względem funkcji mieszkaniowej innych terenów położonych we wschodniej części Dziecinowa (tych, których nie wykupiła Włodarzewska) oraz terenów Warszówki (możliwe, że pozostawienie przystanku w obecnym miejscu mogłoby spowodować pojawienie się większej liczby nowych mieszkańców gminy niż wybudowanie nowego przy DW 801 (nawet w nowym przebiegu (jeżeli taki w ogóle powstanie, chociażby w jedynie w związku z budową wiaduktu nad LK 12 w ciągu DW 801, a nie w związku z budową „obwodnicy”, która mogłaby się kończyć na południu ok. 450 m na północ od skrzyżowania DW 801 z DW 805 i DW 799, a więc ok. 150 m na południe od przystanku autobusowego w Dziecinowie dla jadących w kierunku Sobień-Jezior)), położonym mniej lub bardziej na wschód od obecnego jej przebiegu), który byłby atrakcyjny głównie dla mieszkańców Dziecinowa i Piotrowic w gminie Karczew i byłby położony blisko terenów poniżej skarpy wiślanej (np. ok. 150 – 400 m), mających zwykle wysoką przydatność rolniczą i stosunkowo narażonych na powódź, na których generalnie nie powinno się lokalizować nowej zabudowy. Lokalizacja przystanku w obecnym miejscu daje możliwość zabudowy wyżej położonych terenów od DW 801 po obecną zabudowę Warszówki, do terenów Bagna Całowanie na wschodzie oraz czyni bardziej wschodnie tereny gminy Sobienie-Jeziory (wschodni Dziecinów, Warszówka) położone w pobliżu LK 12 wyraźnie atrakcyjniejszymi niż lokalizacja przystanku przy DW 801 (czyli o ok. 1,5 km na zachód od obecnej lokalizacji).

    • Dziecinów Redakcja pisze:

      Przepraszam że dopiero teraz udostępniam ten komentarz, po prostu dawno tu nie zaglądałem…sprawa nazwy ewentualnego przystanku jest rzeczywiście warta podjęcia wszelkich starań z naszej strony…nigdy o tym nie myślałem, ale Twoje racje w zupełności mnie przekonują. Trzeba będzie tylko pomyśleć , jak to „ugryźć”.

      • dziecinowianin pisze:

        Fragment projektu „Programu rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w województwie mazowieckim” z 16 grudnia 2014 r. zawiera sugestię związaną z możliwością budowy przystanku Dziecinów przy drodze między Dziecinowem i Piotrowicami [chodzi o DW 801, jej obecny lub możliwy przyszły przebieg (z wiaduktem)] oraz propozycję przesunięcia przystanku Warszówka na wschód [zapewne do okolic drogi powiatowej z Warszawic do Całowania] (bardzo długi tekst zawierający poniższy fragment można było znaleźć pod „Description” na stronie https://docspike.com/download/program-szynowy-2015-mazowieckie-biuro-planowania_pdf#): „Dwie stacje oraz dwa proponowane przystanki na wschodnim brzegu Wisły leżą w powiecie otwockim. Do miasta powiatowego możliwy jest dojazd przez węzeł Pilawa, ze zmianą kierunku jazdy. Wiążę się to jednak z bardzo dużym wydłużeniem trasy. Stację posiada miejscowość gminna Osieck; poza tym w gminie nie ma i nie planuje się przystanków. W przypadku wprowadzenia obsługi ruchu pasażerskiego postuluje się dostosowanie układu przystanków do sieci osadniczej. Mianowicie wprowadzenie przystanku Dziecinów przy drodze między wsiami Dziecinów i Piotrowice. Dalej proponuje się przesunięcie na wschód przystanków z kolejnych stacji: Warszówka – do drogi prowadzącej ze wsi, Osieck – na północny skraj osady.”

        Sugerowali budowę nowego przystanku na LK 12 w Dziecinowie, a teraz zdaje się, że wielu osobom się nie chce nawet zmienić nazwy obecnego przystanku na terenie obrębu Dziecinów z „Warszówka” na „Dziecinów”! Co za krzywdzenie Dziecinowa! Pozostawienie przystanku w obecnym miejscu i niebudowanie innego w gminie Sobienie-Jeziory ma pewne zalety (zwłaszcza finansowe), ale nazwę przystanku Dziecinowowi to powinni „z przywoitości” dać, a nie zostawiać „błędną” nazwę Warszówka!

        Uważam, że na dziecinow.pl i na Facebooku „Dziecinów bez cenzury” powinien pojawić się artykuł dotyczący nazwy przystanku kolejowego znajdującego się na terenie obrębu Dziecinów! Sprawę trzeba nagłośnić! Nazwa przystanku należy się Dziecinowowi „jak psu buda”!

        Fragment udzielonej mi drogą elektroniczną odpowiedzi (dotyczący nazwy przystanku kolejowego w gminie Sobienie-Jeziory) z PKP PLK z 15.07.2021 na mój wniosek/skargę złożoną przez Internet w dniu 23.06.2021: „Zgodnie z obowiązującymi w Spółce „Wytycznymi dotyczącymi nazewnictwa stacji i przystanków osobowych Ipi-5” z wnioskiem o zmianę nazwy stacji lub przystanku osobowego mogą wystąpić m.in. władze gminy, kierując wniosek do właściwego dla danego obiektu Zakładu Linii Kolejowych. Do wniosku należy dołączyć uchwałę rady gminy właściwej terytorialnie dla danej stacji lub przystanku osobowego, a całkowite koszty związane ze zmianą nazwy stacji pokrywa wnioskodawca. W przypadku przystanku osobowego Warszówka, Wójt Gminy Sobienie-Jeziory powinien wystąpić z wnioskiem o zmianę nazwy do Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach dołączając uchwałę Rady Gminy. Podkreślamy jednak, że przy zmianie nazwy stacji lub przystanku osobowego należy brać pod uwagę koszty, które w związku z tym poniosą zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy i inne podmioty uczestniczących w procesie przewozów.”

        Ciekawe, jakie byłyby koszty zmiany nazwy przystanku z „Warszówka” na „Dziecinów” przed rozpoczęciem przebudowy LK 12 i powrotem pociągów pasażerskich na odcinek LK 12 przechodzący przez gminę Sobienie-Jeziory.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *